طبیعت زیبای یزد

منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش منظره ای زیبا از سواحل کولالام پور منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش

این متن قابل ویرایش می باشد:
تذکر برای استفاده از سئو قالب: ✿ بلاکهایی که استفاده نمیکنیداز قالب خارج کنید ✿ استایل انجمن در صورت عدم استفاده از قالب خارج کنید
خطای استاندارد قالب از کد نویسی نمی باشد وچندین بار چک شده است✿ سرعت بارگذاری قالب و استاندارد کد نویسی و سئو فوق العاده بالا می باشد
✿✿ از دست زدن به اجزای اصلی قالب یا برداشتن لینک طراح و سئو موجب ناراحتی ما می شود قطعا حرام خواهد بود ✿✿
معرفی و اخبار سایت

طبیعت زیبای یزد

باسلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان عزیز و ارجمند ما امروز امدیم تا دوباره یکی دیگر از طبیعت های دیدنی ایران را به شما و تمام مردم ایران معرفی کنیم . برخلاف فکر ما مردم کشور ایران که فکر میکنیم استان یزد فقط کویر است نه اینطور نیست بلکه استان یزد در بهار جا های دیدنی سروسبزی دارد و البته که این طبیعت بسیار زیبا است و دیدنی . برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را بادقت بخوانید . باتشکر

 

ده بالا

تفت يکي از شاهکارترين طبيعت ها را دارد. از ميان هزاران روستاي جذاب اين منطقه با معماري و فضاي ناب، ما ده بالا را انتخاب کرديم. اين منطقه در نزديکي  شيرکوه افسانه اي است .کوهي که در آن برف، خانه دائمي وجود دارد. اين منطقه بسيار سرسبز و خوش آب و هواست به طوري که در پاييز از هواي جذابي برخوردار است. ده بالا در تابستان و بهار ييلاقي جذاب و در پاييز و زمستان عشوه گر و زيباست. ضمن اينکه خزان دير به آنجا مي رسد و هنوز زيبايي تابستاني را دارد.

 

باغ شادي

شهرستان خاتم يکي از سبزترين و دلرباترين نقاط استان يزد است. اين شهرستان که در جنوبي ترين نقطه استان يزد واقع شده با برخورداري از جنگل هاي باغ شادي، باغ معدن منطقه کرخنگان، جنگل هاي انبوه و تماشايي چنارناز که درختاني چون بنه، کهکم، ارژن و… را در خود جاي داده اند عنوان شهرستان طبيعت گردي استان يزد را به خود اختصاص داده است . وجود حيات وحش در منطقه همچون کبک، تيهو ، آهوبره و… بر شکوه اين زيبايي مي افزايد. علاوه بر آن در بيابان هاي اطراف آن، گلهاي زيبايي مي رويد که چشم اندازي ديدني را به نمايش مي گذارد .

 

ريگ زرين

کوير ريگ زرين، شاهبانوي مسي رنگي است که قافله ريسمون را به دلبري خود نشانده است. اين کوير يکي از زيباترين کويرهاي ايران است. ريگ زرين شب هاي بي نظيري دارد که سقف ستارگان راه شيري آسمانش را پوشانده است. در تپه هاي مسي رنگ شني ريگ زرين عشاق سافاري جولان مي دهند.

 

براريگ بافق

براريگ هم از بهترين نقاط کوير و خوراک سفرهاي پاييزي است. اين جاذبه طبيعي شامل تلماسه ها و تپه هاي شن روان با وسعت زياد مي باشد که مکان خاصي براي عاشقان سکوت و شب هاي جادويي است. قرار است سايت هاي کويرنوردي و ستاره شناسي هم در آنجا مستقر شود.

 

روستاي طزرجان

يکي از مناطق خوش آب و هواي تفت است که علاوه بر داشتن آثار باستاني و تاريخي از جاذبه هاي خاص اکوتوريستي نيز برخوردار است. اين روستا در کف دره اي گسترده واقع شده است. در اين ميان، کوه برفخانه طزرجان که محل يخچال هاي دائمي در زمانهاي گذشته بوده است، نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي کند. اين کوه با ارتفاع ???? متر از سطح دريا يک پديده ژئومورفولوژي جالب و ديدني است و چشم هر گردشگر جوياي طبيعت بکر را به تحسين وا مي دارد. چشمه هايي که بيشتر آنها در دامنه کوه برفخانه قرار دارد، باغات مصفا، مزارع زيبا و کانونهاي روستايي را سيراب مي کند و مناظر بديع شگفت انگيز طبيعي را در هر قسمت اين دامنه پديد آورده است.

 

روستاي قطرم

قطرم، ماسوله کوير يزد است. اين روستاي زيبا داراي کوچه‌هاي تنگ و پيچ در پيچ با سقفي از شاخه درختان است. ويژگي بارز و مشخص اين روستا، خصوصيت آب و هوايي آن است زيرا اين روستاي خوش آب و هوا در دره‌ اي ميان کوه ‌هاي بلند و سر به فلک کشيده واقع شده و داراي آب و هواي چهار فصل است به طوري‌که در اين روستا درخت خرما که ويژه مناطق گرمسيري است، روئيده و از سوي ديگر درختان بادام، زردآلو و گردو که خاص مناطق سردسيري است نيز در آن وجود دارد. پاييزهاي رنگارنگي قطرم را در بر مي گيرد.

|
نویسنده: اسماعیل اکبریان | تاریخ : شنبه 07 تیر 1399 بازدید : 48
ادامه مطلب
نظرات پست

کد امنیتی رفرش